Baltic Shorts Residency 2024

Baltijos šalių scenarijų rašymo rezidencija „Baltic Shorts Residency“ – 2019 m. pradėtas lietuviškų trumpametražių filmų agentūros projektas, skirtas Baltijos šalių trumpametražio kino kūrėjų scenarijų rašymo įgūdžių stiprinimui. Trijų savaičių trukmės rezidencijoje trys kino kūrėjai tarptautinės konsultantės Anna Ciennik pagalba ruoš trumpametražio filmo scenarijų, kurį rezidencijos pabaigoje teikia Baltijos šalių trumpametražių filmų pristatymo forumo „Baltic Pitching Forum“ paraiškų atrankai.

2024 m. rezidencija vyks birželio 1-21 d. Kintuose, Šilutės raj.

 

Kvietimas teikti paraiškas į šeštąjį „Baltic Shorts Residency“ sezoną baigėsi. Apie atrankos rezultatus informuosime el. paštu iki gegužės 4 d.

TAISYKLĖS 2024

 

„Lithuanian Shorts“ veiklą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Projektą remia Šiaurės ir Baltijos šalių kultūros mobilumo programa „Nordic-Baltic Mobility Programme for Culture“.

Partneriai: „Kintai Arts“ menininkų rezidencijos erdvė, Talino tarptautinio kino festivalio „Black Nights“ trumpametražių filmų sekcija „PÖFF Shorts“, Rygos tarptautinis kino festivalis, Rygos tarptautinis trumpametražių filmų festivalis 2ANNAS ir Latvijos animacijos asociacija.

KAS GALI DALYVAUTI PROGRAMOJE?

Rezidencijoje gali dalyvauti Lietuvos, Latvijos ir Estijos kino kūrėjai (režisieriai(-ės) arba scenaristai(-ės)), kurie jau yra sukūrę vieną profesionalų trumpo metro filmą (kaip režisieriai ar scenarijaus autoriai).

Priimami vaidybinių, animacinių ar hibridinio žanro filmų projektai (ne TV serialai) ankstyvoje scenarijaus rašymo stadijoje, orientuoti į tarptautinę auditoriją, kurių trukmė neviršija 30 min. Dokumentinių filmų projektai nepriimami.

Vienas asmuo gali teikti daugiau nei vieną paraišką.

Projektai, kurie buvo anksčiau teikti „Baltic Shorts Residency“, nepriimami.

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

Registracijos anketoje reikės pateikti:
– Kūrėjo CV (kartu su filmografija)
– Kūrėjo motyvacinį laišką
– filmo sinopsį ir pagrindinę informaciją apie projektą
– filmo scenarijų (kuo ankstyvesnė versija) ar traktuotę*
– nuorodas į sukurtus kino filmus (bent vieną trumpametražį filmą)

Anketa, scenarijus/traktuotė ir kiti privalomi priedai turi būti paruošti anglų kalba ir sudedami į vieną PDF formato dokumentą, pavadinimu: Šalis_Projekto pav. anglų k. Ne iki galo užpildytos paraiškos nebus priimamos.

Organizatoriai pasilieka teisę neteikti grįžtamojo ryšio apie atrinktus arba neatrinktus projektus.

* Jei paraiškoje pridedama filmo traktuotė, atkreipiame dėmesį, jog atrankos atveju kūrėjas(-a) iki gegužės 25 d. turės pateikti pirmąją scenarijaus versiją.

Dalyvavimo mokestis
Paraiškų teikimas bei dalyvavimas programoje yra nemokamas.

Paraiškos priimamos iki balandžio 1 d.

ATRANKA IR DALYVAVIMAS REZIDENCIJOJE

Dalyviai
Dalyvauti atrenkami trys projektai iš Baltijos šalių: Estijos, Latvijos ir Lietuvos. Rezidencijoje dalyvauti gali tik vienas projekto atstovas(-ė) (režisierius(-ė) arba scenarijaus autorius(-ė)). Jei projektas turi antrą scenarijaus autorių, virtualiose konsultacijose gali dalyvauti abu projekto atstovai. Apie atranką informuosime elektroniniu paštu iki gegužės 3 d.

Rezidencijos datos
Birželio 1–21, 2024 (atvykimo į Rezidenciją data – gegužės 31 d.)

Rezidencijos vieta
Rezidencijos programa vyksta unikalioje Lietuvos vietoje – prie Kuršių marių įsikūrusiame Kintų miestelyje, viešosios įstaigos „Kintai Arts“ kuruojamoje tarptautinių menininkų rezidencijų erdvėje. Ši vieta yra išskirtinė dėl savo istorinės praeities ir kūrybai įkvepiančios gamtos, tai provincijoje įsikūrusi platforma, kuri skatina pažintį su šiuolaikiniu menu už kultūrinių centrų ir didmiesčių ribų. Plačiau apie „Kintai Arts“ – čia.

Kelionė ir apgyvendinimas
Organizatoriai pilnai apmoka dalyvių apgyvendinimo išlaidas visą rezidencijos laikotarpį.
Kelionės į/iš Kintų ir maitinimo išlaidas rezidencijos laikotarpiu padengia patys dalyviai.

Stipendija
Kiekvienam dalyviui rezidencijos laikotarpiu skiriama vienkartinė 500 EUR stipendija asmeninėms išlaidoms.

Paraiškų teikimas į Baltic Pitching Forum
Pasibaigus rezidencijai, dalyviai įsipareigoja teikti vystytų filmų scenarijus į 2024 m. spalį vyksiančio Baltijos šalių trumpametražių filmų projektų pristatymo forumo „Baltic Pitching Forum“ atranką. Plačiau apie „Baltic Pitching Forum“ – čia.

KONSULTANTĖ

Anna Ciennik is a French Polish script consultant based in Paris with a strong knowledge of the industry. She works for Ikusmira Berriak Residency, La Résidence du Festival de Cannes, Locarno Residency, Open Doors, Torino Film Lab, Cinemart, European Short Pitch, among others. Her credits include Clara Sola by Nathalie Álvares Mesén (Director’s Fortnight 2021) and Amparo by Simón Mesa Soto (Cannes Critics’ Week 2021). She has been the Industry Village Manager of Les Arcs Films Festival and curated five of its coproduction event editions between 2017 and 2021. Anna is a member of the Collectif 5050.

Baltic Shorts Residency 2024

Lietuvą rezidencijoje atstovaus režisierius, kino operatorius Martynas Norvaišas, kuris vystys hibridinio filmo „Suecas“ scenarijų. Jungiant vaidybinio kino, dokumentinius, archyvinius ir socialinių tinklų vaizdus, jame nagrinėjamas troškimas išsilaisvinti iš status quo. Tai filmas apie įstrigimą ir eskapizmą.

Po vaizdo operatoriaus bakalauro studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje 2014 m. Martynas Norvaišas dirbo kameros asistentu ir operatoriumi kine ir reklamose. Baigęs fotografijos ir medijų meno magistrantūrą Vilniaus dailės akademijoje pradėjo bendradarbiauti su šiuolaikinio meno kūrėjais ir fotografijos lauke vykdo individualius kūrybinius projektus. Juose dėmesį kreipia į vyriškumo konceptą besikeičiančiame socialiniame peizaže. Pirmasis M. Norvaišos dokumentinis trumpametražis filmas „Aš pirkau“ (2024) nagrinėja vartotojiškumą kaip egzistencinį įgūdį. Filmo premjera įvyko šių metų Vilniaus kino festivalyje „Kino pavasaris“

Antrasis „Baltic Shorts Residency“ dalyvis – latvių režisierius Jazeps Podnieks, rezidencijoje  tobulinsiantis vaidybinio trumpametražio filmo „Boy With The Whistle“ scenarijų. Filme pasakojama istorija apie keturiolikmetį Janko, kuris susiginčijus tėvams, pabėga iš namų ir leidžiasi į stebuklingą kelionę. Pakeliui Janko susiduria su savo baimėmis ir turi įveikti keistus, tačiau magiškus iššūkius.

Jazeps Podnieks 2022 m. įgijo režisūros bakalaurą nacionalinėje Latvijos kino akademijoje, pelnė nacionalinį Latvijos kino apdovanojimą „Lielais Kristaps“ už metų geriausią vaidybinį trumpametražį. J. Podnieks savo kūryboje gilinasi į dokumentikos, fantastikos ir eksperimentinio kino sankirtas, tyrinėja mistikos bei nepaaiškinamų įvykių temas, kartu kurdamas netradicines pasakojimo struktūras. Jazeps yra „Baltic Analog Laboratory“ (BAL) ir „Latvian Filmmakers Union“ (LKS) narys.

Estijos režisierė Alesja Suzdaltseva rezidencijoje tobulins trumpametražio filmo „Coronation“ (antroji scenaristė Nora Aleksandra Tsahkna) scenarijų. Šioje samių tradicijų fone vykstančioje istorijoje gilinamasi į kelionę link pilnametystės, dvasios stiprybę ir būtinybę priimti sunkius sprendimus, kai meilė susiduria su baime, o senas tradicijas išbando laikas.

Alesja Suzdaltseva kūryba atpažįstama iš fantazijų pasauliuose kuriamų tikroviškų pasakų. Alesja įgijo kino režisierės specialybę Talino universiteto Baltijos kino, medijų ir menų mokykloje (Estija). Jos trumpametražis mokslinės fantastikos filmas „The Rise“ pelnė 13 apdovanojimų ir buvo parodytas 22 kino festivaliuose. Ji taip pat režisavo 5 trumpametražius filmus ir du ilgametražius dokumentinius TV serialus Norvegijos Arktyje už poliarinio rato. 2023 m. Alesja atstovavo Estijai Kanų liūtų konkurse „Jaunieji liūtai“. Šiuo metu dirba režisiere „Gorodenkoff Productions“ kompanijoje.

Baltic Shorts Residency 2023

2023 m. „Baltic Shorts Residency“ rezidencijoje Lietuvą atstovavo kino bei audiovizualinių menų kūrėjas, fotografas Kristijonas Dirsė, kuris tobulino vaidybinio trumpametražio filmo „Out“ scenarijų. Filme pasakojama homoseksualaus vyro istorija. Norėdamas apie save pasipasakoti šeimai, jis staiga tampa vaiduokliu ir tarsi iš šono stebi pasaulį, kuriame jo paties nėra. Vienintelis jį matantis žmogus – baimę kelianti teta Olga.

Kristijonas Dirsė savo kūryboje sujungia muziką ir garsinį meną su vizualine raiška. Studijuodamas kino ir muzikos bakalaurą Brunelio universitete Jungtinėje Karalystėje su studentais ir dėstytojais dirbo tarpdisciplininiuose meno projektuose ir festivaliuose. Didelę įtaką jo kūrybai padarė Willo Selfo dėstomas psichogeografijos modulis. 2014 m. Kristijonas persikėlė į Paryžių, kur dirbo režisieriumi, montažo režisieriumi ir studijavo kino režisūros magistrą Paryžiaus universitete „Université Paris 8“. Po dešimties metų užsienyje grįžo į Vilnių ir šiuo metu baigia pirmąjį trumpametražį filmą „Reminiscence“, kuris 2021 m. buvo pristatytas Baltijos šalių trumpametražių filmų industrijos renginyje „Baltic Pitching Forum“.

Latvių scenaristė ir režisierė Monta Gāgane „Baltic Shorts Residency“ dalyvavo su vaidybiniu trumpametražiu filmu „Ainis“, pasakojančiu į kelionę su vaikinu ir jo šeima vykstančios merginos istoriją. Filme analizuojamos santykių, priklausomybės nuo kito žmogaus bei alkoholizmo temos. 

Monta Gāgane įgijo filosofijos bakalauro diplomą Latvijos universitete ir audiovizualinių menų magistro laipsnį Latvijos kultūros akademijoje. Monta taip pat yra baigusi praktinius ir teorinius analoginės ir šiuolaikinės fotografijos kursus. Savo įgūdžius ji panaudojo užimdama įvairias pareigas filmavimo aikštelėse, dirbdama kultūros žurnaliste, tekstų autore reklamos agentūrose bei padėdama kurti scenarijus įvairiems projektams. Ji yra latviško vaidybinio filmo „The Pit“ (2020 m.) bendraautorė. Šis filmas pelnė daugybę apdovanojimų tarptautiniuose kino festivaliuose ir buvo siūlomas kaip latvių filmas-kandidatas 94-ųjų „Oskarų“ apdovanojimų geriausio užsienio vaidybinio filmo kategorijai.

Trečiasis dalyvis – daugiau nei dešimtmetį Estijoje gyvenantis ispanų kilmės kino kūrėjas Ernesto Redondo Vergara. Rezidencijos metu Ernesto tobulino trumpametražio filmo „Augmented Dissonance“ scenarijų. Jo filmas – tai distopija, kurioje ksenofobiškas vyras ieško ir atranda save, o atradęs tampa visiškai nauju žmogumi. Pasitelkdamas pagrindinių veikėjų portretus savo filme režisierius kalba imigracijos, generalizacijos ir poliarizacijos temomis.

Ernesto Redondo Vergara kelias į audiovizualinius menus prasidėjo studijuojant Ispanijoje, Kuboje ir Estijoje, kur baigė audiovizualinės medijos studijas Baltijos kino ir medijų mokykloje. Jis sukūrė tris trumpametražius vaidybinius filmus: „The Last Temptation of Hansel and Gretel“ (Ispanija, 2002), „The Contentment“ (Estija, 2020) ir „Feetless Shoes“ (Estija, 2022), kuris šiuo metu sėkmingai keliauja po tarptautinius festivalius. Ernestas savo darbuose fokusuojasi į socialines temas ir psichologines problemas perteikiant jas su dramos ir humoro elementais.

Baltic Shorts Residency 2022

Ketvirtąjį kartą rengiamoje trumpametražių filmų scenarijų vystymo rezidencijoje „Baltic Shorts Residency“ scenarijus tobulinti pakviesti trys Baltijos šalių kino kūrėjai. Birželio 1-19 d. Kintuose vyksiančioje rezidencijoje dalyvaus lietuvių režisierė ir scenaristė Klaudija Matvejevaitė-Duškina, kino kūrėja iš Latvijos Tina Zariņa bei Estijos animacinių filmų režisierius Sander Joon.

Lietuvą atstovaujanti režisierė ir scenaristė Klaudija Matvejevaitė-Duškina rezidencijoje vystys trumpo filmo „Molis” scenarijų, kuriame analizuojamas vienišos, intravertiškos pagyvenusios moters užmegztas kontaktas su dvasiniu pasauliu. Matvejevaitė-Duškina  baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, kurioje įgijo kino režisūros bakalauro laipsnį. Ankstesnė jos kūryba yra rodyta nacionaliniuose bei tarptautiniuose festivaliuose, o filmas „Paskutinė diena” pripažintas daugiausiai festivalių 2018 metais apkeliavusiu lietuvišku trumpametražiu filmu. K. Matvejevaitė-Duškina taip pat dirba kastingo režisiere įvairiuose kino filmų projektuose, dėsto „Youngblood” kino mokykloje.

Antrasis šių metų rezidencijos projektas – latvių kino režisierės Tīnos Zariņos trumpametražis vaidybinis filmas „LIMO”. Filmas nukelia į netolimą distopinę ateitį, kur limuzino vairuotojas Artūras bando išvengti nuolatinio proto sinchronizavimo su jo darbą prižiūrinčiu dirbtiniu intelektu. T. Zariņa baigė kino režisūros studijas Latvijos kultūros akademijoje, iki šiol yra sukūrusi penkis trumpametražius dokumentinius ir vaidybinius filmus, kurie pelnė pripažinimą Latvijos ir Europos kino festivaliuose. Šiuo metu užsiimanti muzikinių vaizdo klipų gamyba, Tīna taip pat studijavo analoginę ir šiuolaikinę fotografiją.

Kino kūrėjas iš Estijos Sander Joon rezidencijos metu vystys naujo animacinio trumpametražio filmo „Offside” scenarijų. Filme pagrindinis veikėjas – futbolo rungtynių teisėjas – susiduria su giliai įsišaknijusia šunų baime, kuomet netikėtai visi varžybose dalyvaujantys žaidėjai virsta žaismingais vilkolakiais. Šia istorija režisierius siekia paskatinti žiūrovus pergalvoti savo išankstinius nusistatymus ir įkvėpti juos atsiverti kitai perspektyvai. S. Joon jau yra sukūręs keturis trumpametražius filmus, kurie sulaukė itin didelio pasisekimo: filmai rodyti Klermono-Ferano, Ansi, DOK Leipzig, Otavos, Dresdeno, San Francisko, Glazgo ir kituose reikšminguose festivaliuose.  Kūrėjas šiuo metu dėsto tradicinės animacijos principus Estijos dailės akademijoje.

Baltic Shorts Residency 2021

2021 m. „Baltic Shorts Residency“  dalyvavo trys Baltijos šalių kino kūrėjai – lietuvių režisierė Akvilė Gelažiūtė (projektas „2.2 atmosferos arba vidutinis slėgis“), Estijos kino režisierius ir scenaristas Juri Krutii (projektas „Side Hesitation“) bei kino kūrėja iš Latvijos Žanete Skarule (projektas – „Big Loop – Small Loop“).

Vaidybinio ir dokumentinio kino kūrėja Akvilė Gelažiūtė rezidencijoje vystė trumpametražio filmo „2.2 atmosferos arba vidutinis slėgis“ (angl. „2.2 Atmospheres or Medium Pressure“) scenarijų. Filme pasakojama apie jaunos merginos Gabijos nesutarimus su vaikinu, sprendžiant, ar jiems geriau įsigyti šuniuką ar šunytę. Tačiau kelionės pas giminaičius metu paaiškės tikroji nesutarimų priežastis. A.Gelažiūtė studijuoja kino režisūros doktorantūrą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Jos vaidybinis ilgametražis filmas „Deminas: dvi tvirtovės“ 2015 metais laimėjo „Sidabrinės gervės“ apdovanojimą kaip geriausias studentiškas filmas. Šiuo metu Akvilė veda medijų gamybos paskaitas VilniusTech universitete (Vilniaus Gedimino technikos universitete) ir atlieka tyrimą apie absurdo humoro strategijas kine.

Antrasis rezidencijos projektas – estų kino režisieriaus ir scenaristo Juri Kruuti vaidybinis trumpametražis filmas „Side Hesitation“. Anglų kalboje „hesitation“ vadinamas subtilus judesys su uždelsimu, naudojamas pramoginiuose šokiuose. Režisierius filme vaizduoja jauno paauglio Madis vidinius išgyvenimus intensyvios šokių pamokos metu susidūrus su netikėtomis emocijomis ir prabudusiu seksualumu. Sumišęs vaikinas imasi kraštutinių veiksmų, kurie skaudžiai paveikia aplinkinius. J. Krutii įgijo režisūros ir scenarijaus rašymo magistrą Škotijos kino akademijoje. Remiantis kino teorijos studijomis, Juri siekia kurti kultūriškai aktualius ir vizualiai įtaigius filmus.

Kino kūrėja iš Latvijos Žanete Skarule į Kintuose tobulino trumpametražio vaidybinio filmo „Big Loop – Small Loop“ scenarijų, kuriame kalbama apie 1970-ųjų Latviją, įkalintą sovietinėje okupacijoje. Filme kuriama jautri istorija apie pirmakursį architektą, pamilusį savo profesorių. Ž.Skarule Kalifornijos menų institute baigė kino režisūros magistrą ir ne vienerius metus dirbo kino gamybos srityje Niujorke ir Los Andžele. Žanete kuria įvairių žanrų filmus bei instaliacijas, dirba tiek su analoginėmis, tiek skaitmeninėmis priemonėmis, taip pat užsiima meno ir kino kuratoryste. Prieš pasukdama kino kūrybos keliu, Žanete dirbo Jono Meko asistente jo studijoje Niujorke. Režisierė įvardija Joną Meką kaip vieną iš didžiausių jos kūrybinių įkvėpimo šaltinių.

„Big Loop – Small Loop“ buvo atrinktas dalyvauti 9-ajame Baltijos šalių trumpametražių filmų projektų pristatymo forume Baltic Pitchng Forum, kuris vyko 2021 m. spalio 7-9 d. Viniuje.

 

Baltic Shorts Residency 2020

„Baltic Shorts Residency 2020“ dalyvauti atrinkti trys kino kūrėjai –  lietuvė režisierė Jorūnė Greičiūtė (projektas „The Trip“), kino kūrėjas iš Latvijos Raitis Ābele (projektas „Tool“ ir estų scenaristė Jaanika Arum (projektas „Skin of a Mandarin“).

Jaunosios lietuvių kino kartos atstovės Jorūnės Greičiūtės vaidybinio trumpametražio filmo projektas „Išvyka“ (angl. „The Trip“) pasakoja apie trisdešimtmečių poros išgyvenimus kelyje važiuojant į santykių tobulinimo seminarą. J. Greičiūtė kino industrijoje dirba nuo 2014 metų prie įvairių nacionalinių ir tarptautinių kino projektų kaip kostiumų ir scenarijaus tęstinumo sekėja, jos pačios filmografijoje — penki trumpametražiai filmai. Šiais metais Jorūnė baigs kino režisūros magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje.

Latvijos kino režisierius ir scenaristas Raitis Ābele savo naujausiame animacinio filmo projekte „Tool“ sieks perteikti XVI-XVIII a. atmosferą ir papasakoti mistinę istoriją apie Kuršo hercogą ir paslaptingo augalo pargabenimą iš Afrikos į Latvijos žemes. Šiame filme planuojama naudoti kelių animacijos technikų kombinaciją — 2D, klasikinę animaciją ir rotoskopiją. R. Ābele baigęs psichologijos studijas mokėsi Niujorko kino akademijoje, jo filmografijoje septyni trumpametražiai filmai, vienas iš jų  — „Castratus the Boar“ 2015 m. laimėjo pagrindinį prizą tarptautiniame Tamperės filmų festivalyje (Suomija). Šiuo metu R. Ābele dirba ne tik prie minėto animacinio trumpametražio filmo projekto, bet paraleliai dalyvauja ir ilgametražio vaidybinio filmo „Troubled Minds” baigiamuosiuose darbuose.

Estų scenaristė Jaanika Arum į Kintus atvyks tobulinti naujausio savo projekto „Skin of a Mandarin“, kuris, kaip planuojama, bus 20 minučių trukmės drama. Filmas kalbės apie jaunos merginos išgyvenimus ruošiant mamos kūną laidotuvėms, apie įsišaknijusias tradicijas ir įsitikinimus. Jaanika Arum — profesionali aktorė, turinti ilgametės patirties tarptautiniuose teatro ir kino projektuose, 2017 metais nominuota kaip geriausia kino aktorė nacionaliniuose Estijos kino apdovanojimuose. 2019 metais Jaanika pasuko kino režisūros keliu.

Du rezidencijoje vystyti projektai -„Tool“ (rež. Raitis Ābele, Latvija) ir „Skin of a Mandarin“ (rež. Jaanika Arum, Estija) buvo atrinkti dalyvauti 8-ajame Baltijos šalių trumpametražių filmų projektų pristatymo forume Baltic Pitchng Forum, kuris vyko 2020 m. spalio 7-9 d. virtualiai. J. Aarum projektas laimėjo vieną iš forumo prizų – kvietimą dalyvauti Europos trumpametražių filmų koprodukcijos forume EURO CONNECTION 2021.

Baltic Shorts Residency 2019

„Baltic Shorts Residency 2019“ atrinktas projektas – Estijos vaidybinio filmo projektas „Jungle.Law“ (scenarijaus autorė ir režisierė Madli Lääne). Projekto „Jungle.Law“ istorija paremta tikrais faktais, įvykusiais Estijoje prieš keletą metų. Filme bus kalbama apie paauglių grupę ir jų žeminantį elgesį su jauna mergina. „Mane domina ribiniai momentai, kuomet padėtis paauglių rankose tampa nevaldoma, daugiausia dėl to, kad jiems trūksta gyvenimo patirties ir pasitikėjimo savimi“, – sako Madli Lääne.

„Baltic Shorts Residency 2019“ vyko birželio 3–21 dienomis „Kintai Arts“ menų erdvėje, Kintuose. Per trijų savaičių rezidencijos laikotarpį Madli Lääne turėjo scenarijaus konsultacijas – kelias sesijas internetu ir vieną intensyvią scenarijaus rašymo dirbtuvę su kūrybiniu patarėju Wimu Vanackeriu vykusią rezidencijos vietoje.

M. Lääne rezidencijoje vystytas projektas buvo atrinktas į 7-ąjį Baltijos šalių trumpametražių filmų pristatymo forumą Baltic Pitching Forum, kuris vyko 2019 m. spalio 10-12 d. Vilniuje, taip pat dalyvavo MIDPOINT Shorts bei daugelyje kitų industrijai skirtų renginių.

Plačiau apie M. Lääne įspūdžius programoje skaitykite interviu.

Alumni Feedback

“Baltic Shorts Residency 2023” alumni Kristijonas Dirsė:

 

“Baltic Shorts Residency 2023” alumni Monta Gāgane:

 

“Baltic Shorts Residency 2023” alumni Ernesto Redondo Vergara:

 

“Baltic Shorts Residency 2022” alumni Sander Joon:

Time to focus is the most valuable asset for scriptwriting. Three weeks might not seem a lot, but I got more done in Kintai than I would have within 3 months in solitude at my home office in Tallinn. Having a professional consultant and two other talented filmmakers next to you give their perspectives on your progress creates a friendly environment where I could shoot out ideas and get immediate feedback on what would resonate with future audiences.

 

“Baltic Shorts Residency 2022” alumni Klaudija Matvejevaitė–Duškina:

For me, Baltic Shorts Residency was a time for making connections with my ideas and other filmmakers in ways that could never happen in the context of busy everyday life. The stillness of Kintai is deceptive though, because it’s a never ending source of inspirations and experiences. I’m very grateful to the organizers, tutor Wim and the fellow creators for this time of joy and personal reinvention.

 

“Baltic Shorts Residency 2022” alumni Tīna Zariņa:

Baltic Shorts Residency was a game changer for my short film script. I had the best experience with script consultant Wim – he showed me new ways on how to generate the right ideas, and how to manage my workflow. <…> Besides, we had a lovely time together with other residents Klaudija and Sander biking around and discussing our script ideas. I’m happy that we developed a beautiful friendship.

 

“Baltic Shorts Residency 2020” alumni Jaanika Arum:

One thing I learned is that while – yes – self-discipline and working hard in isolation is still the main requirement when writing a script, it is also extremely important to open up and ask feedback from sources you trust. The Baltic Shorts Residency is a perfect opportunity for that.” Full interview here.

 

“Baltic Shorts Residency 2019” alumni Madli Lääne:

I realised that I love writing more than I originally thought and that it actually suits me. I had never worked with a script consultant before and was curious about how it would work. Wim helped me tremendously, both creatively and psychologically during the whole writing process. He always made sure I told the story I wanted and challenged me to find unpredictable paths to move from one moment to the next. The collaboration with Wim totally changed my way of writing and thinking about short films. I still felt his influence when I worked on a new project.” Full interview here.